Menu

e-mail: gops@nadarzyn.pl
ePUAP: /gops_nadarzyn/skrytka

Aktualności - rok 2021

• Było intensywnie... a potem znów były wakacje

BYŁO INTENSYWNIE …A POTEM ZNÓW BYŁY WAKACJE

Okres letni rozpoczął się intensywnie. W dniach 3-20 czerwca 2021 r. trwał I Wirtualny (ale) XI Nadarzyński Bieg Rodzinny o Puchar Wójta Gminy Nadarzyn, natomiast 27 czerwca 2021 r. odbyła się impreza PLENEROWO - PIKNIKOWO - BO CHODZI O TO, ŻEBY WSPÓLNIE SPĘDZAĆ CZAS w ramach XII Pikniku Rodzinnego. Zorganizowanie dwóch wydarzeń wymaga dużo pracy i oczywiście wyśmienitej kadry, którą Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ma.

Potem nadeszły upragnione przez wszystkie dzieci wakacje i czas warsztatów letnich w „Ognisku Tęcza”. Wzorem ubiegłego lata powtórzyliśmy ofertę dla dzieci organizując dwa turnusy w terminach: 1-15 lipca 2021 r. oraz 2-13 sierpnia 2021 r. W tym czasie z naszej propozycji skorzystało 36 dzieci. Zajęcia odbywały się stacjonarnie w „Ognisku Tęcza” w Nadarzynie, w godz. 8.00 - 16.00. Na miejscu odbyły się:

• Akcja Bezpieczne Wakacje - prelekcja w wykonaniu st. str. Marcina Marczaka dot. bezpiecznych wakacji. Wiedza systematycznie utrwalana nie zanika, co potwierdza doskonała znajomość zasad bezpieczeństwa przez dzieci z „Ogniska Tęcza”. W nagrodę każdy otrzymał odblask w myśl zasady: Jestem widoczny, jestem bezpieczny.
  • Przypomnienie zasad udzielania pierwszej pomocy. Gościliśmy: Krzysztofa Hamernika - Naczelnika Ochotniczej Straży Pożarnej w Nadarzynie wraz ze Strażakami: Michałem Masłowskim oraz Danielem Kołakowskim. Wniosek ze spotkania:
    Udzielenie pierwszej pomocy jest obowiązkiem każdego z nas! Wiedzę teoretyczną mogliśmy przećwiczyć praktycznie na fantomach. Przyznajemy trzeba mieć dużo krzepy przy resustytacji krążeniowo-oddechowej. Doceniamy trud Strażaków i jesteśmy wdzięczni za każdy wyjazd na akcję ratunkową. Za mini ściągawkę w postaci łańcucha przeżycia serdecznie dziękujemy.
  • Kompleks basenów w Strzeniówce - nie mogło nas tam nie być. Tereny rekreacyjne naszej gminy testujemy systematycznie. Byliśmy cztery razy i za każdym razem było cudownie. Obiekt robi niesamowite wrażenie. Jednomyślnie stwierdzamy: We love Nadarzyn too.
  • Warsztaty plastyczne i rękodzielnicze - stały punkt harmonogramu wakacyjnego. W tym sezonie: robiliśmy ogrody w słoiku, projektowaliśmy koszulki wg. własnego pomysłu, wykonaliśmy rzeźby z gipsu, mandale z włóczki, breloczki z makramy, filcowaliśmy na sucho, robiliśmy zapachowe mydełka oraz ozdabialiśmy torby dżetami. Cieszymy się, że z naszego zaproszenia na warsztaty rękodzielnicze skorzystali zaprzyjaźnieni seniorzy, z którymi wyczarowaliśmy cuda na szkle oraz namalowaliśmy międzypokoleniowy obraz. Wykonaliśmy go nietypowo, bo za pędzle posłużyły dłonie. To był cudowny czas.
  • Zajęcia z elementami profilaktyki. Podczas tegorocznych warsztatów letnich rozmawialiśmy, o tym Jak należy dbać o siebie? Ważnym aspektem zajęć było ćwiczenie asertywnych postaw.

W tym roku, po zmniejszeniu obostrzeń związanych z występowaniem COVID-19, wyjechaliśmy na jednodniowe wycieczki. Odwiedziliśmy: Łódź (spacer po słynnej Piotrkowskiej, Centrum Nauki - „Eksperymentarium”, Centrum Nauki i Techniki EC1), Kazimierz Dolny (zwiedzanie renesansowego miasteczka, spacer wąwozem lessowym Korzeniowy Dół, a w drodze powrotnej zabawa w Magicznych Ogrodach), miasto Mikołaja Kopernika - Toruń (spacer po rynku, Dom Żywych Legend, Muzeum Żywego Piernika), Borysew (ZOO Safari), Warszawę (dokładnie ZOO, gdzie czekały na nas m.in. krokodyle i orangutany, dwa malutkie węże i królewski orzeł…), Bałtów (Jura Park, Prehistoryczne Oceanarium, Zwierzyniec, Polska w Miniaturze, Sabatówka, Park Rozrywki). Ze wszystkich podróży wróciliśmy z wyjątkowymi wspomnieniami i obowiązkowo pamiątkami.

Najtrafniejszym podsumowaniem warsztatów letnich 2021 są słowa wychowanków „ Ogniska Tęcza”: Wakacje z Tęczą były: ciekawe, fantastyczne, interesujące, zabawne, pyszne i kolorowe. Jednym słowem takie, jakie powinny być! Ze strony Kadry chcemy podziękować Dzieciom, za niezapomniany czas. Mamy nadzieję, że choć trochę naszą pracą przyczyniamy się, aby Wasze dzieciństwo miało kolorowe wspomnienia.

Kadra „Ogniska Tęcza”

Serdecznie dziękujemy:

Straży Gminnej w Nadarzynie,

Ochotniczej Straży Pożarnej w Nadarzynie

za podzielenie się z nami wiedzą,

która niepodważalnie jest przydatna i niezbędna w codziennym życiu.

iTV Nadarzyn za uwiecznienie niezapomnianych chwil.