Menu
Menu
Kontakt
GMINNY OŚRODEK POMOCY
SPOŁECZNEJ W NADARZYNIE
ul. Mszczonowska 24
05-830 Nadarzyn
tel. +48 22 729 81 73
tel. +48 22 739 97 07
fax +48 22 739 73 20
e-mail: gops@nadarzyn.pl
ePUAP: /gops_nadarzyn/skrytka
Rok 2023
Nie pozwól wygrać depresji
Samorząd Województwa Mazowieckiego we wrześniu 2022 r. wdrożył do realizacji „Program polityki zdrowotnej zakresie profilaktyki zaburzeń depresyjnych dla dzieci i młodzieży z województwa mazowieckiego” na lata 2022-2024, którego celem jest identyfikacja podejrzenia zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży od 12 do 21 roku życia mieszkających w województwie mazowieckim w latach 2022-2024.
Cele szczegółowe Programu obejmują:
- skierowanie na sesje terapeutyczna minimum 90% uczestników z pozytywnym wynikiem badania przesiewowego w latach 2022-2024,
- zwiększenie poziomu wiedzy z zakresu zaburzeń depresyjnych u minimum 70% uczestników edukacji zdrowotnej spośród I grupy docelowej w latach 2022-2024,
- zwieszenie u minimum 70% uczestników szkoleń spośród II grupy docelowej, tj. kadry pedagogicznej, poziomu wiedzy z zakresu zaburzeń depresyjnych w latach 2022-2024.
Program zakłada przeprowadzenie badania przesiewowego w kierunku wykrycia depresji u wszystkich uczestników, którzy spełnią określone kryteria kwalifikacji. Świadczenia udzielane będą dzieciom i młodzieży od 12 do 21 roku życia. U osób z pozytywnym wynikiem badania planuje się przeprowadzenie konsultacji ze specjalistą, sesji terapeutycznych oraz podsumowanie terapii.
Udział w programie dla uczestników jest całkowicie bezpłatny.
Szczegółowe informacje dot. zapisów, godzin i miejsc udzielania świadczeń, dostępne są pod linkiem:
https://zdrowemazowsze.mazovia.pl/dzialania-z-zakresu-zdrowia-publicznego/programy-polityki-zdrowotnej/profilaktyka-zaburzen-depresyjnych-wsrod-dzieci-i-mlodziezy
Msza św. z okazji Światowego Dnia Chorego
Zapraszamy w piatek
10 lutego 2023 roku, godz. 9.00
Parafia Rzymsko-Katolicka
p.w. św. Klemensa w Nadarzynie
Dla uczestników materiały informacyjne
z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie.
Szczegóły na plakacie.
Serdecznie zapraszamy na warsztaty plastyczne poprowadzone przez animatorów z placówki wsparcia dziennego "Ognisko Tęcza" GOPS Nadarzyn, słodki poczęstunek przygotowany przez Koło Gospodyń Wiejskich z Młochowa i Klub Seniora GOPS Nadarzyn oraz część artystyczną zaplanowaną przez Nadarzyński Ośrodek Kultury. Miło nam będzie Państwa gościć.
Szczegóły na plakacie.
Punkt Informacyjno - Konsultacyjny w Nadarzynie
(Nadarzyn, Plac Poniatowskiego 42, wejście od strony ronda Armii Krajowej)
Specjalista | Stałe dni konsultacji | Godzina | Zapisy |
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych |
czwartki |
16.15 - 18.00 |
Bezpośrednio w Punkcie Konsultacyjnym |
Psycholog |
środy piątki |
17.00 - 19.30 11.30 - 14.00 |
Bezpośrednio Punkcie Konsultacyjnym |
Psycholog dziecięcy |
Dni przyjęć do ustalenia w czasie zapisu. |
Godziny do ustalenia podczas zapisu. |
W GOPS Sekcja Wsparcia Rodziny "Ognisko Tęcza" |
Psychoterapeuta / specjalista |
poniedziałki piątki |
13.00 - 15.00 16.00 - 19.30 |
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej |
Prawnik |
wtorki |
Od 16.15 |
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej |
Zespół Interdyscyplinarny ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie Pełnomocnik Wójta ds. uzależnień |
poniedziałki, wtorki, środy, czwartki, piątki | W godzinach pracy GOPS. |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej tel. 22 739 73 20 w. 180 |
AA "Klemens" |
niedziele | 16.00 - 18.00 |
Dom Parafialny w Nadarzynie (parter). |
Zespół Ośrodków Wsparcia Ośrodek Interwencji Kryzysowej Specjalistyczny Ośrodek Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie |
05-820 Piastów |
Czynny codziennie. |
TELEFON INTEWENCYJNY ul. Ks. Jerzego Popiełuszki 24 Umawianie wizyt do specjalisty: |
Poradnia terapii uzależnienia i współuzależnienia od alkoholu |
poniedziałek: 9.00 - 20.00 wtorek: 9.00 - 21.00 środa: 13.00 - 20.00 czwartek: 8.00 - 21.00 piątek: 8.00 - 18.00 |
Lekarz |
Poradnia terapii uzależnienia i współuzależnienia od alkoholu w Pruszkowie |
Porady dla mieszkańców gminy Nadarzyn udzielane są bezpłatnie. Zapraszamy!
Krystyna Masłowska - pełnomocnik Wójta ds. uzależnień
Dodatek elektryczny
Dodatek elektryczny przysługuje właścicielom gospodarstw domowych, w których stosuje się ogrzewanie elektryczne. Aby ubiegać się o wypłatę świadczenia należy spełnić odpowiednie kryteria i złożyć wniosek.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Osoby, które chcą się ubiegać o otrzymanie dofinansowania, zobowiązane są do złożenia odpowiedniego formularza. Należy podkreślić, że mogą go złożyć wyłącznie osoby, których gospodarstwa domowe wcześniej uzyskały wpis lub zgłosiły główne źródło ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Urzędnicy będą to kontrolować.
Dodatek do prądu skierowany jest do gospodarstw domowych ogrzewanych za pomocą energii elektrycznej, w tym pomp ciepła.
Gdzie złożyć wniosek?
Wniosek należy złożyć w terminie od 1 grudnia 2022 r. do 1 lutego 2023 r.:
- osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nadarzynie, ul. Mszczonowska 24 p. 133,
- przez Internet za pośrednictwem ePUAP lub profilu zaufanego.
Formularz powinien zawierać:
- dane osobowe właściciela gospodarstwa domowego,
- rodzaj źródła ciepła (pompa ciepła, ogrzewanie elektryczne, bojler elektryczny),
- numer rachunku bankowego, na który mają wpłynąć pieniądze.
Komu dodatek nie przysługuje?
Dodatek elektryczny nie przysługuje wszystkim. Środki finansowe nie obejmą m.in.: gospodarstw domowych, które korzystają z paneli fotowoltaicznych oraz rodzin, które złożyły już wcześniej wniosek o dopłatę do innego opału np. węgla, drewna, pelletu, oleju opałowego czy gazu skroplonego LPG. Ponadto dopłatę do prądu można otrzymać tylko na jeden adres.
Jaka jest kwota dodatku elektrycznego?
Wprowadzona ustawa przewiduje dwa progi dofinansowania:
- 1000 zł - dla gospodarstw domowych, których zużycie energii elektrycznej za 2021 rok jest standardowe i wynosi do 5 MWh;
- 1500 zł - w sytuacji, gdy roczne zużycie prądu przekracza 5 MWh.
Aby uzyskać dodatek elektryczny w podwyższonej kwocie, do wniosku należy dołączyć rozliczenie z przedsiębiorstwem energetycznym, potwierdzające zużycie energii elektrycznej w 2021 r. przekraczające 5 MWh.
Wniosek do pobrania:
Dodatek gazowy
Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023 r.
Dodatek gazowy przyznawany w formie zwrotu równowartości podatku VAT za gaz dla gospodarstw domowych, które jako główne źródło ciepła wykorzystują piec gazowy wpisany bądź zgłoszony do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, tzw. CEEB.
Urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi muszą być wpisane do CEEB do 21 grudnia 2022 r.
Zwrot przysługuje tym gospodarstwom domowym, których przeciętne miesięczne dochody nie przekraczają:
- 2100 zł w gospodarstwie jednoosobowym,
- 1500 zł na osobę w gospodarstwie wieloosobowym.
W przypadku wniosku złożonego w okresie 01.01.2023 - 31.07.2023 rokiem bazowym jest 2021.
W przypadku wniosku złożonego w okresie 01.08.2023 - 29.02.2024 rokiem bazowym jest 2022.
Aby dostać zwrot pieniędzy, trzeba złożyć wniosek o refundację VAT w ciągu 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Do wniosku o zwrot podatku VAT za gaz trzeba załączyć:
- umowę zawartą przez odbiorcę paliw gazowych z przedsiębiorstwem energetycznym wykonującym działalność gospodarczą w zakresie obrotu paliwami gazowymi lub jej kopię,
- fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych,
- dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
Wnioski należy składać nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r.
Wnioski można składać:
- osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nadarzynie ul. Mszczonowska 24, pok. 133.
- elektronicznie z wykorzystaniem platformy ePUAP do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nadarzynie.
Wniosek do pobrania:
Webinarium dla seniorów pt. „Cyberbezpieczeństwo w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, w szczególności oszustw na urządzeniach mobilnych”, które odbędzie się 20 stycznia 2023 r. w formie ONLINE.
Webinarium przeznaczone jest dla seniorów, aby zwiększyć świadomość i uwrażliwić tę grupę społeczną na zagrożenia występujące w Internecie.
Seminarium online organizowane jest przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w ramach projektów: Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR oraz Centrum Edukacji dla Bezpieczeństwa Rynku Finansowego - CEBRF, we współpracy z Komendą Główną Policji.
Celem webinarium jest zwiększanie świadomości seniorów w zakresie cyberbezpieczeństwa w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, szczególnie ataków skierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych.
Spotkanie odbędzie się 20 stycznia 2023 roku (17:00-18:00). Logowanie uczestników na webinarium rozpocznie się od 16:45.
Zgłoszenia będą przyjmowane za pośrednictwem elektronicznego formularza zgłoszeniowego.
W celu uczestnictwa w spotkaniu niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu uczestniczyć można poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne zostaną przesłane wraz z potwierdzeniami uczestnictwa. Potwierdzenia uczestnictwa zostaną przesłane najpóźniej 19 stycznia 2023 roku.
Udział w webinarium jest bezpłatny.
Wszystkie informacje o organizacji wydarzenia można odnaleźć na stronie Organizatora - Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego:
https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=80737&p_id=18